Etiske retningslinjer

Nulltoleransetilnærming overfor dårlig oppførsel

Reiser er ment til å nytes. De bør være avslappende, trygge og noe vi alle ser frem til. Vi i Stena Line bestreber oss på å sikre at gjestene våre får en flott reiseopplevelse, og vi er forpliktet til å tilby et sikkert og trygt miljø for alle gjestene, uavhengig av kjønn, seksualitet, etnisk bakgrunn eller religiøs tro. Vi tar stolthet i å holde skip, havner og terminaler rene og ryddige, og vil sette pris på at du bidrar til å vedlikeholde våre høye standarder.

 

Alle våre ansatte lever etter disse prinsippene og verdiene, og har respekt og omsorg for alle gjestene våre. De er her for å hjelpe. Vennligst respekter dem og følg alle instruksjoner de gir deg.

 

Respekter vårt hjem som du ville ditt eget

 

Skipet er mannskapets andre hjem. De lever og arbeider om bord i skipet og som sådan ber vi om at alle våre gjester er respektfulle og bevisste på dette, og behandler deres hjem som du ville ditt eget hjem. 

 

Sette ned foten når vi må

 

Ustyrlige gjester kan ødelegge reisen for alle. De kan sette et skip, passasjerene og mannskapet i fare, samt være en plage for alle. Vi vil alltid sette ned foten for å beskytte mannskapet, andre gjester og skipet mot enhver form for dårlig oppførsel.

 

Etiske retningslinjer

 

Alle passasjerer må sikre at atferden deres er akseptabel og avholde seg fra uakseptabel oppførsel inkludert, men ikke begrenset til:

 

  • Bruk av skremmende eller truende språk eller oppførsel mot andre gjester eller mannskap
  • Høylydt og voldsom oppførsel eller å agere på en måte som kan forårsake fare eller ubehag
  • Unnlatelse av å overvåke barn under 15 år og unnlatelse av å ha dem sammen med en ansvarlig voksen til enhver tid
  • Bruk av profant eller fornærmende språk, gester, fornærmelser eller lignende oppførsel
  • Å plassere føtter på seter eller seterygger eller ligge ned på setene
  • Være full og/eller forstyrrende på grunn av alkohol eller narkotika
  • Å ta med alkohol om bord i skipet for inntak under seiling
  • Å ikke ha på seg passende antrekk eller fjerning av skoene dine, eller legge føtter på møbler
  • Enhver skade eller å forstyrre skipets armaturer og utstyr, nødutganger eller alarmer
  • Røyking i uautoriserte områder
  • Å kaste noe over bord (bruk søppelkassene som er på skipet)
  • Skade på enhver eiendom eller utstyr, inkludert lugar eller suiter, søppel lagt igjen på gulvet eller søl på møbler/utstyr

 

Vi ber om at alle våre fasiliteter behandles med respekt og etterlates ryddige for de neste gjestene.

 

Nulltoleranse for brudd på de etiske retningslinjene

 

Stena Line har en nulltoleransetilnærming mot ustyrlig oppførsel fra passasjerer. Alle som blir tatt i å bryte noen av reglene ovenfor, blir fjernet fra skipet og utestengt fra å reise med Stena Line på fremtidige seilinger. Hvis vi, mens du reiser med oss, mener at du har oppført deg på en uakseptabel måte, vil vi iverksette alle tiltak vi mener er rimelige for å forhindre deg i å fortsette oppførselen, inkludert:

 

  • Et permanent forbud fra å reise med Stena Line
  • Nekte ombordstigning, eller hvis allerede om bord, kreve at du forlater skipet før avreise/avgang
  • Kansellere alle fremtidige bestillinger, inkludert eventuelle returreiser

 

Vi vil varsle myndighetene om eventuell kriminelle skader og/eller forseelser begått mens på Stena Lines eiendom.

 

Hjelp oss med å gjøre reisen til en hyggelig opplevelse for alle og oppfør deg på en ansvarlig og omtenksom måte.

 

Vær ansvarlig. Vis respekt. Vis hensyn. La oss gjøre reisen hyggelig for alle.