Finn og bestill

Vilkår

Slik fungerer ditt medlemskap i Stena Line eXtra

Opptjent bonus tilsvarer ca. 10% av beløpet du har handlet for (båtreise + kjøp om bord). Opptjent bonus gis i form av poeng som kan benyttes til å betale hele eller deler av en reise. For hver Euro du handler for, får du 10 poeng. Grunnen til at vi sier ca 10 %, er at verdien hele tiden avregnes mot Euro.


- For å bli medlem må du være fylt 18 år og ha bostedsadresse i Norge.
- Medlemmer får gratis ledsager i en handikaplugar ved dokumentert behov.
- Du kan melde deg inn som eXtra medlem via Internett på ”Min side”, per telefon, ved avgang eller mens du er om bord hos Guest Service
- Aksept for å motta tilbud og informasjon på e-post, sms eller post er en forutsetning for medlemskapet, siden vi trenger å kommunisere med våre medlemmer jevnlig. Det vil si at vi kan velge på hvilken måte vi vil kontakte deg på.

 

Min side

Som medlem må du være innlogget for å kunne tjene poeng på reiser som bestilles via Internett. Det er også viktig at du alltid holder Min side oppdatert med korrekte opplysninger om deg som medlem.


- Hvis du ikke er medlem eller ikke har registrert deg hos Stena Line tidligere, kan du gå til ”Min side” og klikke ”registrer deg her”

- Hvis du er registrert hos Stena Line men ikke er eXtra-medlem, logger du inn på ”Min side” med din registrerte e-postadresse og eget passord. Kryss av boksen for ”Ja, jeg vil bli medlem av eXtra” og trykk lagre.


På Min side finner du blant annet poengoversikt og spesialtilbud for medlemmer. Her kan du også bestille, endre eller avbestille dine reiser.

Når du er logget inn via Min side, blir ditt medlemsnummer registrert automatisk på bestillingen. Ditt medlemsnummer som bestiller blir også automatisk registrert på gjestelisten ved ditt navn.

 

Opptjening av poeng på reiser

- Du tjener poeng på båtreiser med Stena Line uansett om du bestiller hos Stena Line eller via SEMBO. Oppgi alltid ditt medlemsnummer ved bestilling.

- Medlemmer som reiser i en gruppe på 20 personer eller flere får grupperabatt og ikke poeng.
NB!! Medlemsnummer må likevel alltid registreres i gjestelisten på de som er medlemmer, slik at man få medlemskort.

- Medlemskort leveres ut ved innsjekking på utreisedagen og gjelder for hele din reise tur/retur. - Ved kjøp av hotellpakker (med båtreise), tjener du poeng kun på båtreisen. Du tjener ikke poeng på inngangsbilletter eller arrangementer i land.

- For å tjene poeng på din reise, oppgir du ditt medlemsnummer ved bestilling.

- Dersom det er flere enn ett medlem på samme bestilling (inklusiv familiemedlemmer som deler samme medlemsnummer) oppgis disse medlemsnumrene ved bestilling.

- Alle medlemmer som er registrert på en og samme bestilling, tjener poeng. Poengene fordeles likt automatisk på antall medlemsnumre som er registrert på gjestelisten. Når du bestiller reisen hos SEMBO, får kun bestilleren poeng på reisen.

- Ønsker du å bli medlem under reisen kan dette gjøre hos Guest Service om bord. Da vil du samtidig få et medlemskort for dine kjøp på resten av reisen, men poeng for reisen vil ikke bli etterregistrert.

- Det er ikke mulig å etterregistrere poeng for kjøp av reiser.


Opptjening av poeng ved kjøp om bord

- Du tjener poeng på alle kjøp om bord, for eksempel alt du spiser, drikker eller handler, forutsatt at ditt medlemskort registreres i kassen før betaling. Det er ikke mulig å etterregistrere poeng for kjøp om bord. - Medlemskortinnehaver må selv delta på reisen. Medlemskortet er personlig og kan ikke overdras. Medbring alltid gyldig identifikasjon ved kjøp om bord.


Betaling av reiser med poeng

- Poeng kan benyttes som betaling for Cruise og transportreiser på alle våre skandinaviske linjer. Poeng kan benyttes ved oppgradering av lugar også på rabatterte reiser.

- Poeng kan ikke benyttes til å betale for Captains Class lugar eller måltider om bord.

- Stena Line tar forbehold om at det på enkelte avganger ikke kan benyttes poeng.

- Ved bestilling av hotellpakker, kan ikke poeng benyttes til å betale båtreisen eller overnatting.
(Gjelder bestillinger via SEMBO) Arrangementer i land kan heller ikke betales med poeng.

- Poengene er gyldige i 2 år fra de blir opptjent. Du vil alltid kunne se om eller når poeng forfaller på ”Min side”. Dette vil også være synlige på poengoversikter som vi sender inntil 3 ganger i året. Alle poeng som benyttes vil automatisk justere poeng som forfaller fremover i tid, så det lønner seg ikke å spare poeng, men bruke de.

- Medlemmet har selv ansvaret for å holde seg informert om poeng som eventuelt vil forfalle.

- Som medlem kan du fritt betale andres reiser med dine poeng så lenge du selv gjør bestillingen via ”Min side” eller tar kontakt per telefon. (Du trenger ikke selv å delta på reisen) Andre kan ikke på dine vegne betale en reise med poeng.

- Ved avbestilling av reise betalt med poeng gjelder vanlige avbestillingsregler i følge Stena Lines reisevilkår.


Familiekonto

Familiekontoen kan benyttes av de som bor på samme adresse. Disse vil få hvert sitt medlemskort printet ut ved avreise, og tjene poeng til samme konto. Ett av familiemedlemmene regnes som hovedmedlem, men øvrige familiemedlemmer kan reise selv og tjene poeng, eller betale reiser med poeng gjennom å oppgi familiens medlemsnummer. Det er lett å registrere familiemedlemmer på Min side. Alle familiemedlemmene må være over 18 år.


Vern av personopplysninger

Stena Line Norge A/S er ansvarlig for de opplysninger som samles inn. Stena Line vil ikke selge eller videresende personlige opplysninger til en tredjepart. Du vil ikke motta informasjon fra andre selskaper utenom Stena Line. For å behandle og sikre personopplysninger på rett måte følger vi loven om behandling av Person Opplysninger (POL) og de prinsipper som gjelder.

Ved eventuelle endringer av lojalitetsprogrammet vil du som medlem bli informert i god tid. Informasjon om endringer vil alltid finnes på www.stenaline.no og i den medlemsinformasjonen som løpende sendes ut via e-post.