Avbestillingsforsikring for fergeturer, dagsturer og cruise

Vi anbefaler at du skaffer deg vår avbestillingsbeskyttelse når du bestiller. Den dekker kostnadene for reisen og gir deg rett til refusjon hvis du trenger å kansellere bestillingen på grunn av sykdom eller ulykke.

 

Avbestillingsbeskyttelse kan kun tegnes når du bestiller. Det er ikke mulig å legge til eller fjerne den fra en eksisterende bestilling på et senere tidspunkt.

 

Kostnad :

Avbestillingsbeskyttelse Økonomi Fleksi Premium og andre reiseprodukter for ferge: SEK 55 / person
Avbestillingsbeskyttelse dagsturer uten bil: SEK 55 / person
Dagsturer med avbestillingsbeskyttelse med bil: SEK 55 / person
Avbestillingsbeskyttelse cruise: SEK 55 / person

 

Når du velger avbestillingsbeskyttelsen, legges dette automatisk til for alle passasjerer i bestillingen. Det er ikke mulig å legge til dekningen bare for enkelte av passasjerene som reiser.

 

Dekning:

Dekningen er gyldig når den er fullt betalt.

(1) Den dekker kostnaden for reisen hvis passasjerene på bestillingen ikke kan starte reisen på grunn av død eller plutselig sykdom som har inntruffet etter at dekningen ble anskaffet.

(2) Den dekker også omstendighetene der en reise ikke kan startes på grunn av en brann eller innbrudd i hjemmet ditt i løpet av de siste to dagene før reisen, eller når den forsikrede har vært involvert i en trafikkulykke på vei til havnen.

Dekningen inkluderer den forsikrede passasjeren på bestillingen, samt ektefelle eller partner, foreldre/svigerforeldre, barn, barnebarn, søsken, faddere og svogere.

Avbestillingsbeskyttelse dekker bestillinger/reiser på alle Stena Line-ruter, noe som vanligvis medfører avbestillingskostnader/gebyrer i henhold til våre generelle/spesielle bestillingsbetingelser.

Avbestillingsbeskyttelsen dekker ikke omstendigheter som oppstår etter at den første fergereisen i bestillingen har funnet sted (dvs. når den utgående reisen har startet, kan avbestillingsbeskyttelsen ikke lenger brukes).

 

Ved kansellering:

Bestillingen må kanselleres senest 1 dag etter at sykdommen eller ulykken (se 1 og 2 ovenfor) har inntruffet.

Kanselleringen må gjøres på nettsiden vår (hvis den foretas før avgang) eller på tlf. + 46 770 57 57 00.

For å motta refusjonen må det fremlegges sykemelding ved sykdom, dødsattest ved død eller politimelding ved brann eller ulykke (se 2 ovenfor). Kostnader for slike attester/bekreftelser blir ikke refundert av Stena Line.

Attesten/bekreftelsen må nå Stena Line senest 10 dager etter at sykdommen/ulykken har inntruffet. Dokumentene sendes til Elisabeth Asplund, Stena Line Scandinavia AB, Turbingatan 22, 302 50 Halmstad. Attester/bekreftelser som mottas senere blir ikke vurdert.

 

Refusjon til kunden foretas når attestene/bekreftelsene er registrert hos Stena Line.

Kostnaden for avbestillingsbeskyttelse, bestillingsavgift og kredittkortgebyrer samt andre gebyrer knyttet til bestillingen kan ikke refunderes.