Etiske retningslinjer

Nulltoleransetilnærming overfor dårlig oppførsel

Reise skal nytes, den skal være avslappende, trygg og noe vi alle ser frem til. Hos Stena Line streber vi etter å sikre at våre gjester nyter en flott reiseopplevelse og vi er forpliktet til å tilby et sikkert og trygt miljø for alle våre gjester, uavhengig av deres kjønn, seksualitet, etnisitet eller religiøse overbevisning. Vi legger stor vekt på å opprettholde rene og ryddige skip, havner og terminaler, og vi ville sette pris på din støtte i å opprettholde våre høye standarder.

 

Alt vårt personale lever etter disse prinsippene og verdiene, med respekt og omsorg for alle våre gjester. De er til stede for å hjelpe. Respekter dem og følg alle instruksjoner de kan gi.

 

Respekter vårt hjem som du ville ditt eget.

 

Vårt skip er vår besetnings hjem hjemmefra. De lever og arbeider om bord skipet og som sådan ber vi om at alle våre gjester er respektfulle og bevisste på dette, og behandler deres hjem som du ville ditt eget hjem. 

 

Sette ned foten når vi må

 

Uregjerlige gjester kan ødelegge alles reise. De kan sette et skip, passasjerene og besetningen i fare, i tillegg til å være et irritasjonsmoment for alle. Vi vil alltid fast sette ned foten for å beskytte besetningen vår, andre gjester og skipet fra enhver dårlig oppførsel.

 

Etiske retningslinjer

 

Alle passasjerer må sikre at atferden deres er akseptabel og avholde seg fra uakseptabel oppførsel inkludert, men ikke begrenset til:

 

  • Bruk av intimiderende eller truende språk eller oppførsel mot andre gjester eller besetningen
  • Høylydt og voldsom oppførsel eller å agere på en måte som kan forårsake fare eller ubehag
  • Unnlatelse av å overvåke barn under 15 år og unnlatelse av å ha dem sammen med en ansvarlig voksen til enhver tid
  • Bruk av profant eller fornærmende språk, gester, fornærmelser eller lignende oppførsel
  • Å plassere føtter på seter eller seterygger eller ligge ned på setene
  • Være full og/eller forstyrrende på grunn av alkohol eller narkotika
  • Å ta med alkohol om bord i skipet for inntak under kryssingen
  • Å ikke ha på seg passende antrekk eller fjerning av skoene dine, eller legge føtter på møbler
  • Enhver skade eller å forstyrre skipets armaturer og utstyr, nødutganger eller alarmer
  • Røyking i uautoriserte områder
  • Å kaste noe over bord (bruk søppelkassene som er på skipet)
  • Skade på enhver eiendom eller utstyr, inkludert lugar eller suiter, søppel lagt igjen på gulvet eller søl på møbler/utstyr
  • Sikre at alle våre fasiliteter behandles med respekt og etterlates ryddige for de neste gjestene

 

Nulltoleranse for brudd på de etiske retningslinjene

 

Stena Line har en nulltoleransetilnærming overfor uregjerlig oppførsel fra passasjerer. Alle som blir funnet å bryte noen av reglene ovenfor vil bli fjernet fra skipet, og forbudt fra å reise med Stena Line på fremtidige kryssinger. Hvis vi, mens du reiser med oss, mener at du har oppført deg på en utålelig måte, vil vi iverksette alle tiltak vi mener er rimelige for å hindre deg fra å fortsette oppførselen din, inkludert:

 

  • Et permanent forbud fra å reise med Stena Line
  • Nekte ombordstigning, eller hvis allerede om bord, kreve at du forlater skipet før avreise/avgang
  • Kansellere alle fremtidige bestillinger, inkludert eventuelle returreiser
  • Vi vil varsle myndighetene om eventuell kriminell skade og/eller forseelser begått mens på Stena Lines eiendom

 

Hjelp oss med å gjøre reisen til en hyggelig opplevelse for alle og oppfør deg på en ansvarlig og omtenksom måte.

 

Vær ansvarlig. Vær respektfull. Vær omtenksom. La oss gjøre det til en reise som alle kan nyte.