Har dere en prosess for tapte eiendeler?

Alle personlige eiendeler funnet på våre skip eller i havner sendes til våre tapte eiendomskontorer på land for henting. Gjenstander som finnes om bord oppbevares i 3 måneder før de destrueres (for seilinger til/fra Sverige, tapte elementer leveres til lokalt politi etter 1–3 uker). Men så lenge restriksjonsperioden varer på grunn av koronavirus, suspenderer vi vår standard prosess for tapt eiendom på grunn av muligheten for krysskontaminering via håndtering av personlig eiendom. 

 

Av hygieniske årsaker vil ingen artikler som er igjen om bord beholdes, med mindre de er av høy verdi, slik som bærbare datamaskiner. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, klær, briller og telefoner. For artikler av høy verdi, vennligst fyll ut vårt skjema for kundeservice og velg 'Tapt eiendom' som karakteren av din forespørsel. Hvis du har bestilt lugar, må du oppgi lugarnummeret når du fyller ut skjemaet. 

 

Merk: Stena Line kan ikke holdes ansvarlig for tapte eller stjålne eiendeler. Alle passasjerer anbefales å holde verdisaker innelåst i kjøretøyene sine og aldri forlate eiendeler ubevoktet under reise. 

Contact frequently asked question icon

Tilknyttede spørsmål