Forklaring av billettyper


Velg hvilken pris som passer best for deg: «Fleksi» (anbefalt) «Premium» (rykk opp et hakk) eller «Økonomi» (bare det du trenger).

FLEKSI: Prisen vi anbefaler for en fleksibel reise 
Regner du med at planene forandrer seg, får du enda mer frihet til en god pris om du velger en Fleksi-billett.

  • Endre bestillingen på nett, uten at det koster ekstra. Du betaler ingen endringsavgift, men du må betale eventuelle prisforskjeller.
  • Få 100 % refusjon hvis du avbestiller opptil 24 timer før avreise (minus en liten kanselleringsavgift).
  • Få 50 % hvis du avbestiller opptil to timer før avreise (minus en liten kanselleringsavgift).
  • Du får ingen refusjon hvis du avbestiller under to timer før avreise.
 
PREMIUM: Vår «beste av det beste»-pris 
Den mest fleksible billetten med ekstra fordeler!

  • Endre bestillingen på nett, uten at det koster ekstra. Du betaler ingen endringsavgift, men du må betale eventuelle prisforskjeller.
  • Få 100 % refusjon hvis du avbestiller opptil to timer før avreise (minus en liten kanselleringsavgift).
  • Gled deg over ubegrenset bruk av Stena Plus Lounge på utvalgte ruter*.
  • Få prioritert ombordstigning og prioritert avstigning på utvalgte ruter*.
  • Du får ingen refusjon hvis du avbestiller under to timer før avreise.


* Når du bestiller, velger du Premium-pris for å se hva slags fordeler som er tilgjengelige på ruten du valgte.
 
ØKONOMI: Vår laveste pris 
Få laveste pris når du bestiller Økonomi! Flott om du gjerne vil spare noen kroner, men husk at billettypen er mer restriktiv hvis planene forandrer seg.

  • Endre navn, kontaktopplysninger eller bilens nummerskilt på nett, uten at det koster ekstra.
  • Tilføy personer, lugarer eller andre tillegg i bestillingen på nett, uten noen serviceavgift, men du må betale eventuelle prisforskjeller.
  • Du blir belastet en endringsavgift samt enhver prisforskjell når du endrer rute, dato eller tidspunkt for avreise.
  • Du får ingen refusjon hvis du avbestiller en del av bestillingen.
 

En serviceavgift på kr 150 påløper hvis du bestiller via telefon eller fysisk på Travel Center. 

Premium-prisfordeler på rutene våre

RuteFrokost inkludertAdgang til Stena Plus LoungeEkspress ombordstigningEkspress avstigning

Hoek van Holland–Harwich

Cairnryan–Belfast

Fishguard–Rosslare

Holyhead–Dublin

Liverpool–Belfast

Kiel–Gøteborg

Frederikshavn–Gøteborg

Grenå–Halmstad

Gdynia–Karlskrona

Nynashamn–Ventpils

Travemünde–Liepāja

Vi tilbyr ikke Premium på rutene Rosslare–Cherbourg eller Rostock–Trelleborg.

Slik endrer eller avbestiller du en bestilling

Gå til Logg inn eller Mine sider. Så skriver du inn e-postadresse og passord. Når du er logget inn, får du enkel adgang til å se, endre eller avbestille bestillinger under fanen «Mine bestillinger» når du klikker på bestillingsreferansen. Du kan endre bestillingen uten å logge inn. Da bare taster du inn bestillingsreferansen på åtte sifre og e-postadressen som er tilknyttet bestillingen.

Endre bestillingen

Endringsavgifter kan belastes på tre måter.

 

  1. Endringsavgift for Økonomi. Dette er avgiften Stena Line belaster når du endrer rute, reisedato og/eller seiletid i bestillingen. Avgiften er kr 350 per enkeltreise som endres. Hvis du endrer to eller flere av disse elementene samtidig, blir du belastet med en endringsavgift. Hvis du endrer noen av disse elementene individuelt, blir du belastet denne endringsavgiften hver gang en endring gjøres.
  2. Serviceavgift for endring. Dette er avgiften Stena Line belaster når du endrer bestillingen per telefon eller e-post. Avgiften er kr 75 per anrop eller besøk. Hvis du endrer flere ting samtidig, betaler du kun én serviceavgift. Hvis du endrer bestillingen på nett, må du ikke betale denne avgiften.
  3. Prisforskjellen mellom prisen du betalte da du bestilte og prisen da du utførte endringen.

 

Eksempel:

 

Når du har bestilt, er det godt mulig at du betalte, for eksempel, kr 1000 for en enkeltbillett med bil og sjåfør. Hvis du endrer bestillingen og, for eksempel, utsetter reisen med én måned, er det mulig at en billett for en bil med sjåfør i det gitte øyeblikket koster kr 1400 for den datoen. Når vi sier den laveste prisen som er tilgjengelig, sikter vi til prisen som er tilgjengelig når du endrer bestillingen. Velger du en Økonomi-billett, betaler du en endringsavgift på kr 350 og mellomlegget på kr 400 som påløp i mellomtiden. Så totalt kr 750. Velger du en Fleksi-billett, betaler du kun mellomlegget på kr 400 som påløp i mellomtiden. Velger du en Fleksi-billett, trenger du ikke å betale endringsavgiften.

 

Du sparer også serviceavgiften på kr 75 når du selv endrer bestillingen på nett.

Hva må jeg betale i endringsavgift hvis jeg endrer bestillingen selv på nett?ØKONOMIFLEKSIPREMIUM
Endring av navn, adresse, telefonnummer eller bilens registreringsnummer.Ingen avgiftIngen avgiftIngen avgift
Endring av kjøretøytype, for eksempel fra bil til bobil.PrisforskjellPrisforskjellPrisforskjell
Endring av rute, dato eller tidspunkt.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + prisforskjellPrisforskjellPrisforskjell
Ingen endring av rute, dato eller tidspunkt, men tilføying av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.PrisforskjellPrisforskjellPrisforskjell
Ingen endring av rute, dato eller tidspunkt, men fjerning av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Prisforskjell. Ingen refusjon for ting som fjernesPrisforskjell. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.Prisforskjell. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.
Endring av rute, dato eller tidspunkt og tilføying av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + prisforskjell
Prisforskjell
Prisforskjell
Endring av rute, dato eller tidspunkt og fjerning av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + billettprisforskjellen. Ingen refusjon for ting som fjernes
Prisforskjell. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.
Prisforskjell. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.

 

Hva må jeg betale i endringsavgift hvis jeg endrer bestillingen per telefon eller fysisk på Travel Center?ØKONOMIFLEKSIPREMIUM
Endring av navn, adresse, telefonnummer eller bilens registreringsnummer.Serviceavgift på kr 75Serviceavgift på kr 75Serviceavgift på kr 75
Endring av kjøretøytype, for eksempel fra bil til bobil.Serviceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjell
Endring av rute, dato eller tidspunkt.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + serviceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjell
Ingen endring av rute, dato eller tidspunkt, men tilføying av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Serviceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjell
Ingen endring av rute, dato eller tidspunkt, men fjerning av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Serviceavgift på kr 75 Ingen refusjon for ting som fjernesServiceavgift på kr 75 + billettprisforskjellen. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.Serviceavgift på kr 75 + billettprisforskjellen. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.
Endring av rute, dato eller tidspunkt og tilføying av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + serviceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjellServiceavgift på kr 75 + prisforskjell
Endring av rute, dato eller tidspunkt og fjerning av ekstra ting, for eksempel en lugar eller passasjer.Endringsavgift på kr 350 per enkeltreise (kr 150 for fotpassasjerer) + serviceavgift på kr 75. Ingen refusjon for ting som fjernes.Serviceavgift på kr 75 + billettprisforskjellen. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.Serviceavgift på kr 75 + billettprisforskjellen. Vi refunderer enhver prisforskjell hvis beløpet er mindre enn originalbeløpet.

Slik avbestiller du

Hvilken kanselleringsavgift påløper hvisØKONOMIFLEKSIPREMIUM
jeg avbestiller opptil 24 timer før reisen?100 %0 % *0 % *
Jeg avbestiller fra 24 timer til 2 timer før reisen?100 %50 %0 % *
Jeg avbestiller opptil to timer før reisen?
100 %100 %100 %

 

* Du blir belastet en serviceavgift på kr 30 per enkeltreise du avbestiller. Betingelser for avbestilling og endring, som beskrevet ovenfor, gjelder ikke hvis du bruker tilbudet Tog og ferge. Betingelser for Økonomi gjelder på alle dagsturer og korte opphold.