Finn og bestill

Spørsmål og svar om Extra

Her finner du de vanligste spørsmålene kundene våre har om loyalitetsprogrammet Extra.

INNMELDING

 

Hvordan kan jeg melde meg inn i lojalitetsprogrammet Extra?

Det er enkelt å bli medlem. Det eneste du skal gjøre, er at gå inn på innmeldingssiden, hvor du må huske at lese medlemsbetingelsene, og deretter melde deg inn. Husk også å huke av for Extra- medlemskap til høyre på siden.

Etter at du har fylt ut innmeldingsskjemaet og trykket «Lagre» mottar en e-post med en link. Åpne e-posten og klikk på linken for at aktivere dit medlemskap.

Logg deg til slutt inn på Mine sider, hvor du kan melde in øvrige personer i din husstand til medlemskapet.

Du melder deg inn i Stena Line Extra her »

 

MEDLEMSKORT


Hvor får jeg medlemskortet mitt?

Du får nytt medlemskort når du sjekker inn ved avreise, dersom du har husket å registrere medlemsnummeret ditt på bestillingen. Medlemskortet gjelder for hele reisen. Ta derfor vare på kortet, slik at du kan tjene poeng på kjøp om bord også på hjemreisen.
Medlemskortet er personlig og kan ikke overdras.

 

POENGBEREGNING

 

Hvor mye poeng får jeg for kjøp av reise og varer/tjenester om bord?
Blue-medlemmer tjener 5 poeng per 1 Euro man bruker. Gold-medlemmer tjener 10 poeng per 1 Euro brukt. Stena Line reserverer retten til å ha ulike opptjeningsrater eller ingen opptjening av poeng for produkter som inneholder et tredjeparts element, for eksempel pakker i samarbeid med partnere eller i tilknytning til andre transportmidler.

 

POENG FOR KJØP OM BORD

 

Får jeg poeng på absolutt alt jeg handler om bord?
Ja det får du. I alle betalingspunkt om bord på alle linjer i Skandinavia vil du få poeng for det du handler, forutsatt at du leverer ditt medlemskort i kassen før du skal betale.

 

Jeg tror ikke jeg har fått poeng for det jeg handlet om bord.

Kontroller dine kvitteringer fra reisen. På siste rad på kvitteringen skal det stå bonuskort etterfulgt av ditt medlemsnummer for at du skal få poeng for kjøpet. Hvis det ikke står på kvitteringen har du ikke levert fra deg ditt medlemskort ved kjøpet og poengene er dessverre tapt.

 

Hvor kan jeg se poengene jeg har fått for kjøp om bord?

For alle medlemmer som logger inn på ”Min side” vil få tilgang til en komplett poengoversikt. Poeng fra kjøp om bord vil være registrert og synlig dagen etter endt reise.

 

POENG FOR REISER

 

Hva gjør jeg for å få bonuspoeng når jeg bestiller på Internett?

Det første du skal gjøre er å logge inn på Min side. Da blir dine poeng registrert på Internett-bestillingen forutsatt at du allerede har koblet medlemskapet til bestillingsprofilen. Har du ikke gjort dette, se neste punkt. 
Når du bestiller reisen, vil ditt medlemsnummer automatisk registreres på ditt navn i gjestelisten. På gjestelisten kan du også legge til flere medlemsnummer om du reiser med andre medlemmer.

 

Hvordan kobler jeg mitt medlemskap til min bestillingsprofil?
Jeg har allerede et medlemskap og en Internett bestillings profil. Hvordan knytter jeg de sammen så jeg tjener poeng på reiser? Logg inn på Min side. Nederst til høyre er det en link for å knytte sammen bestillingsprofil og medlemskap. Følg deretter de anvisninger som står.

 

Hvorfor mangler reiser som jeg har gjort i ”Mine bestillinger” på Stena Lines hjemmeside?
Om du har bestilt reiser på telefon vil du ikke se disse på nettet, men poengene blir gitt dersom du har registrert ditt medlemsnummer ved bestilling. Du vil se denne som poengtransaksjon for opptjente poeng for reise under poengoversikt når reisen er gjennomført.
Gjelder det en reise bestilt på Internett kan det være at vi har feil e-post adresse på deg eller at du brukte en annen e-post adresse enn den du har registrert på ditt medlemskap. Husk derfor alltid å logge inn når du bestiller og alltid å ha oppdatert e-postadresse i din profil.

 

Hvor kan jeg se poengene jeg har fått for kjøp av reise?
Alle medlemmer som logger inn på ”Min side” vil få tilgang til en komplett poengoversikt. Poeng for reiser vil være registrert og synlig straks etter endt reise.

 

Har jeg ikke fått poeng for min reise som er betalt?
Du får poengene først når reisen er gjennomført.

 

Jeg har nettopp vært på reise og har ikke mottatt noen poeng for den, hvorfor?
Husket du å logge inn så ditt medlemsnummer ble registrert når du bestilte reisen? Hvis ja, ta kontakt med oss på extra.no@stenaline.com. Oppgi bestillingsnummer og medlemsnummer samt kort beskrivelse så hjelper vi deg gjerne.
Hvis nei, er poengene dessverre tapt.

 

Jeg har bestilt flere reiser som jeg har betalt og gjennomført, hvorfor har jeg ikke fått poeng?
Man får poeng for reiser til og med 19 personer. Du må som medlem selv være med på reisen og være registrert på gjestelisten for å tjene poeng. Poengene blir registrert etter at reisen er gjennomført, ikke på forhånd.

 

Er det noen tidsbegrensning for bruk av poeng?

Poenget gjelder fra inntjeningsdatoen til 31. desember året etter.
Eksempel 1: Et medlem får poeng i april 2017. Disse punktene gjelder hele året og hele neste år dvs. 2018.
Eksempel 2: Et medlem får poeng i desember 2017. Disse punktene for resten av 2017 og hele 2018. 
Dersom medlemmet senere får flere poeng i 2018 gjelder disse poengene i hele 2018 og etterfølgende år, altså 2019. Når poengene går ut på dato kan de ikke lenger løses inn. Du kan se poengene dine, og når de går ut på "Mine-sider" i Extra-profil din.