Vilkår og betingelser for Stena MORE Lojalitetsklubb

Godkjent: 1. april 2025

 

I. Generelt

 

1. Omfang

 

Disse vilkårene og betingelsene gjelder for lojalitetsklubben Stena MORE («Klubben»). Det er gratis å bli medlem av klubben. Når du melder deg inn, sier du automatisk ja til å følge klubbens vilkår og betingelser («Vilkår»). Hvis du ikke godtar disse vilkårene, må du ikke søke om medlemskap eller delta i klubben.

 

Disse vilkårene forklarer hvem vi er, hvordan klubben fungerer, hvordan du og vi kan avslutte din deltakelse i klubben, hva du skal gjøre hvis det oppstår et problem, og annen viktig informasjon.

 

2. Om oss

 

2.1 Kubben styres av Stena Line Scandinavia AB, et selskap som driver selvstendig i Sverige. Selskapet har organisasjonsnummer 556231-7825 og registrert MOMS-nummer er SE556231782501. Selskapets registrerte hovedkontor har adresse Masthuggskajen, SE-413 03 Göteborg, Sverige («Stena Line», «vi», «oss» og «vår/våre»).

 

2.2 Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående klubben, inkludert, men ikke begrenset til, din berettigelse til å bli medlem i klubben, medlemsfordeler og tilbud, opptjening og/eller innløsning av poeng eller din overholdelse av disse vilkårene, tar du kontakt med vår kundeservice på info.no@stenaline.com.

 

2.3 Hvis du vil bestille en reise med Stena Line, avlyse en bestilling, endre kontaktopplysninger eller avslutte medlemskapet, kontakter du kundeservice på info.no@stenaline.com. Vær oppmerksom på at bestillinger er underlagt Stena Lines Forretningsvilkår og ikke disse vilkårene.

 

3. Definisjoner

 

Disse vilkårene bruker følgende definisjoner:

 

Gevinst – enhver fordel som et medlem får som følge av medlemskapet sitt (for eksempel poeng) som ikke er tilgjengelig for ikke-medlemmer, og som vi kan variere fra tid til annen etter eget skjønn.

 

Medlem – du, (en privatperson) som har reist (eller har til hensikt å reise) med Stena Line, og som oppfyller kvalifikasjonskriteriene i punkt 4, og som har søkt om medlemskap i Klubben og blitt akseptert som beskrevet i punkt 5.1 og 5.2.

 

Medlemskap: et medlems deltakelse i klubben.

 

Medlemskapsnummer – et unikt identifikasjonsnummer som tildeles et medlem av oss.

 

Medlemskonto – en individuell konto som opprettes av et medlem via nettstedet vårt ved å gå til delen «Mine sider» som du finner her https://login.stenaline.com/Account/Login, der medlemmets innsamling og/eller bruk av poeng er beskrevet med henvisning til medlemmets medlemskapsnummer.

 

Medlemskort – inkluderer både et fysisk papirkort og et digitalt kort, som begge inneholder medlemmets medlemskapsnummer. Det digitale medlemskortet er tilgjengelig på mobil via medlemssiden på https://www.stenaline.no/mine-sider/mine-poeng, i appen, eller gjennom e-posten «Velkommen om bord» for nye medlemmer. Hver gang en kunde sjekker inn, vil de også motta et midlertidig utskrevet medlemskort. Medlemskortet gjør det mulig for et medlem å samle poeng som en del av klubben (enten ved å delta i visse kjøp, bestille aktiviteter eller dra nytte av medlemstilbud). Disse poengene kan løses inn i henhold til punkt 10 («Innløsning av poeng»). Medlemskortet er ikke et betalingskort, debetkort, kredittkort eller noe annet betalingsmiddel.

 

Stena MORE-poeng eller, alternativt, poeng – poeng som tildeles medlemmer i henhold til klubben som beskrevet i disse vilkårene.

 

Medlemskapsnivåer – statusnivåene for medlemskap som et medlem som bruker klubben kan oppnå, avhengig av hvordan de engasjerer seg i klubben. Vi tilbyr tre medlemskapsnivåer: Blue, Gold og Platinum.

 

Medlemskapsår – vil bety hver 12-måneders periode som starter på den datoen et medlemskap aktiveres i samsvar med punkt 5.2.

 

Tilbud – ethvert insentiv som et medlem mottar (f.eks. eksklusiv og tidlig tilgang, rabatter, kampanjer) som ikke er tilgjengelige for ikke-medlemmer, og som kan omfatte tilbud som gjøres tilgjengelige for medlemmer av våre tredjepartspartnere, som vi kan variere fra tid til annen etter eget skjønn. Vær oppmerksom på at tilbud fra tredjeparter vil være underlagt separate vilkår og betingelser mellom deg og den aktuelle tredjeparten, og du vil bli informert om dette på det aktuelle tidspunktet.

 

Betydelige forstyrrelser – oppførsel som i betydelig grad forstyrrer eller endrer den normale reiseopplevelsen, og som påvirker andre passasjerer i vesentlig grad.

 

II. Medlemskap

 

4. Berettigelse

 

4.1 Alle personer som er 18 år eller eldre kan søke om å bli medlem av klubben.

 

4.2 Selskaper, foreninger og andre juridiske personer er ikke berettiget til medlemskap i klubben.

 

5. Medlemskap

 

5.1 Du kan søke om å bli medlem av klubben gratis på vårt nettsted på https://www.stenaline.no/signup. Bare klikk på «påmelding»-lenken og fyll ut de nødvendige opplysningene. Du må godta disse vilkårene som en del av påmeldingsprosessen.

 

5.2 Hvis søknaden din blir godkjent, sender vi deg en bekreftelse på e-post. Denne e-posten vil inneholde en lenke som du må følge for å bekrefte medlemskapet ditt i klubben og opprette medlemskontoen din. Når du er bekreftet, aktiverer vi medlemskapet ditt, og du kan begynne å bruke det med en gang. Du vil deretter motta en ny e-post med et velkomstbrev som bekrefter medlemskapsinformasjonen din for fremtidig referanse.

 

5.3 Hvis du ikke bekrefter kontoen din, kan du ikke bli medlem, og medlemskapet ditt vil ikke bli godkjent. Vær oppmerksom på at medlemmene også må oppfylle kriteriene for kvalifisering som er beskrevet i punkt 4.

 

5.4 Medlemmer identifiseres ved hjelp av sitt medlemskapsnummer.

 

5.5 Du kan få tilgang til medlemskontoen din her: https://www.stenaline.no/mine-sider.

 

5.6 Hvis informasjonen du har oppgitt i søknaden din endres på et hvilket som helst tidspunkt, eller hvis du ønsker å oppdatere kontaktopplysningene eller interessene dine, må du varsle oss ved å oppdatere opplysningene dine på den personlige medlemssiden på medlemskontoen din. Dette inkluderer endringer i navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer samt andre relevante personopplysninger. Du kan oppdatere disse opplysningene via den personlige medlemssiden (https://login.stenaline.com/Account/Login) eller ved å kontakte Stena Lines kundeservice på info.no@stenaline.com.

 

III. Klubben

 

6. Medlemsopplysninger og personvern

 

6.1 Når du fyller ut og sender inn det elektroniske søknadsskjemaet for medlemskap, samtykker du i å gi oss rett til å lagre, behandle og bruke den oppgitte informasjonen for å opprettholde klubben, tilby tjenester og rabatter relatert til klubben, og for markedsføringsformål, inkludert å sende nyheter og tilbud til den oppgitte e-postadressen, mobiltelefonnummeret og/eller postadressen din. Medlemmer kan når som helst reservere seg mot direkte markedsføring. Som behandlingsansvarlig for personopplysninger vil vi behandle personopplysninger i samsvar med Personvernerklæring for lojalitetsklubb og personvernforordningen (GDPR), forordning (EU) 2016/679 og gjeldende nasjonale lover og forskrifter. Hvis du vil lese mer om hvordan vi tar vare på og behandler opplysningene dine, kan du lese Personvernerklæring for lojalitetsklubb.

 

6.2 Ved å bli medlem av klubben samtykker du til at vi oppretter, oppdaterer og opprettholder dine opplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse samt andre relevante personopplysninger, oppsamlede Stena MORE-poeng og bestilte reiser. Opplysningene oppdateres og opprettholdes for å kunne gi deg informasjon om våre produkter og tjenester, og for å sende deg e-post, SMS eller via mobilappen med saldooppdateringer, nyheter om klubben, nyhetsbrev og andre tilbud fra oss. Vi vil ikke gi personopplysningene dine videre til eksterne parter, men vi kan bruke opplysningene dine til markedsføringsformål.

 

7. Medlemskapsnivåer

 

7.1 Når du blir medlem (se punkt 5.2 for hvordan dette skjer), vil du først bli medlem med et medlemskap på blått nivå, og vil forbli på dette nivået med mindre medlemmets medlemskap avsluttes som beskrevet i samsvar med disse vilkårene, eller medlemmet går videre til et medlemskap på gull- eller platinanivå.

 

Vær oppmerksom på at tilbudene og fordelene på hvert nivå kan variere fra år til år. Medlemmer kan holde seg oppdatert og finne detaljert informasjon om tilbud og fordeler på hvert nivå ved å besøke nettstedet vårt på https://www.stenaline.no/stena-more.

 

7.2 For å oppnå medlemskap på gull- eller platinanivå:

 

  • Et medlem på blått nivå kan bli medlem på gull-nivå når vedkommende tjener 7500 poeng eller mer i løpet av et medlemskapsår.
  • Et medlem på gull-nivå kan bli medlem på platina-nivå når vedkommende tjener 30000 poeng eller mer i løpet av et medlemskapsår.
  • Når et medlem når det nødvendige antallet poeng for neste medlemskapsnivå, vil medlemmet automatisk bli oppgradert. Vedkommende vil forbli på gull- eller platina-nivået i en periode på 12 måneder fra den datoen de oppfylte poengkravet for gull- eller platina-nivået.

 

7.3. Slik bevarer du medlemskapet på gull- eller platina-nivå:

 

  • Medlemmer på gull-nivå: Medlemmet må tjene 15 000 eller flere poeng i det aktuelle og alle påfølgende medlemskapsåret.
  • Medlemmer på platina-nivå: Medlemmet må tjene 30 000 eller flere poeng i det aktuelle og alle påfølgende medlemskapsåret.
  • Hvis medlemmet tjener mindre enn det nødvendige antallet poeng, vil medlemskapet automatisk bli tilbakestilt til et medlemskap på blått- eller gull-nivå for det neste medlemskapsåret.
  • Prosessen som er beskrevet i punkt 7 vil gjelde under hele medlemmets deltakelse i klubben, med mindre vi endrer den i henhold til punkt 14.

 

8. Tilbud og fordeler for medlemmer

 

8.1 Medlemstilbud og -fordeler kan variere avhengig av medlemsnivå, reiserute, fartøy og/eller opprinnelsesland. Ditt opprinnelsesland bestemmes ut fra det landet du har oppgitt på medlemssøknadsskjemaet. Stena Line kan, i samsvar med punkt 14.1, når som helst endre et hvilket som helst av tilbudene og fordelene som de gjør tilgjengelige, men dette vil ikke påvirke tilbud eller fordeler som du allerede har fått før en slik endring.

 

8.2 Medlemstilbud om bord


Tilbudene og fordelene som til enhver tid er gyldige om bord på et Stena Line-skip, er kun ment for din personlige bruk. For å motta en fordel må du fremvise medlemskortet ditt ved kjøp av det aktuelle produktet som er gjenstand for tilbudet eller fordelen. Hvis du ikke gjør krav på et tilbud eller en fordel som du har rett til på et produkt på kjøpstidspunktet, vil du ikke kunne gjøre krav på det på et senere tidspunkt. Du har ikke rett til å videresende eller på annen måte overføre tilbud, fordeler eller rettigheter som inngår i klubben, til noen tredjepart.

 

8.3 Medlemskapsfordeler på gull- og platinanivå


Hvis du har et gull- og platina -medlemskap, kan du ha rett til ytterligere fordeler, avhengig av tilgjengelighet, på det tidspunktet du foretar bestillingen.Fordelene fastsettes av oss og kan variere fra tid til annen, fra land til land og/eller reiserute. Enhver endring i tilleggsfordelene som tilbys medlemmer med medlemskap på gull- og platinanivå, vil bli behandlet i samsvar med punkt 14.3 og skal ikke påvirke eventuelle tilleggsfordeler som du allerede har fått før en slik endring. For å få disse ekstra fordelene må du oppgi medlemsnummeret ditt på bestillingstidspunktet, og hovedkontoinnehaveren må reise på bestillingen for å kunne benytte seg av alle fordelene og tilbudene som er knyttet til gull-medlemskapsnivået ditt.

 

Vær oppmerksom på at tilbudene og fordelene i punkt 8.3 kan variere fra år til år. Medlemmer kan holde seg oppdatert og finne detaljert informasjon om disse rutene ved å besøke FAQ-siden vår på https://www.stenaline.no/stena-more.

 

9. Slik tjener du poeng

 

9.1 Vi bestemmer hvilke billettpriser eller produkter om bord som er kvalifisert for opptjening av poeng. Detaljert informasjon om tilgjengelige poeng for ulike kjøp finner du på vår FAQ-side på https://www.stenaline.no/stena-more/slik-tjener-du-poeng. Denne informasjonen kan endres fra tid til annen i henhold til punkt 14, fra land til land og fra rute til rute. Vi kan når som helst endre antall poeng som kan opptjenes på billettpriser, pakker, gavekort eller priser på produkter om bord (inkludert produkter som inneholder et tredjepartselement), noe som kan føre til at det ikke opptjenes poeng. En slik endring vil ikke påvirke eventuelle poeng du allerede har opptjent før endringen.

 

9.2 For å tjene poeng på reisepriser må du oppgi medlemsnummeret ditt på bestillingstidspunktet. Hvis du ikke gjør dette, får du ingen poeng. Den enkleste måten å sikre at du oppgir medlemsnummeret ditt til oss, er å logge deg på medlemskontoen din før du foretar bestillingen. Hvis du bestiller via vår kundeservice, må du oppgi medlemsnummeret ditt før du bestiller. Du finner kontaktinformasjonen vår her: https://www.stenaline.no/kundeservice/kontakt-oss.

 

9.3 Du kan samle poeng for kvalifiserte kjøp om bord, forutsatt at du skanner medlemskortet ditt i kassen ved kjøpsstedet. Hvis du ikke gjør dette, får du ingen poeng.

 

9.4 Poeng krediteres når reisen er fullført og er gyldige fra datoen de er opptjent til 31. desember året etter reisedatoen. Poengene trekkes automatisk fra medlemskapskontoen din den 31. desember året etter reisedatoen.

 

9.5 Medlemmer kan bare samle poeng for bestillinger som de selv har reist på.

 

9.6 Det er ikke mulig å tjene poeng på bestillinger som er betalt med poeng eller poeng fra andre lojalitetsklubber (f.eks. Tesco Clubcard-poeng).

 

9.7 Medlemmer kan ikke tjene poeng på ekskluderte produkter som er oppført og definert på nettstedet vårt: https://www.stenaline.no/kundeservice/lojalitet/er-det-noen-restriksjoner-for-hvilke-billettpriser-jeg-kan-tjene-poeng-pa. Vær oppmerksom på at denne informasjonen kan endres fra tid til annen, og vi anbefaler at du sjekker nettstedet vårt før du foretar noen bestillinger. Noen eksempler på ekskluderte produkter er:

 

a) store bestillinger

b) produkter om bord, for eksempel sigaretter og tobakk

c) i tilfeller der en tidligere rabatt allerede har blitt brukt

 

10. Slik løser du inn poeng

 

10.1 Verdien av poengene er: 1 poeng = 1 Penny eller 1 Cent. For alle andre valutaer konverteres poengene til en av disse verdiene. Hvis du vil sjekke verdien av poengene dine kan du bruke poengkalkulator-lenken her https://www.stenaline.no/mine-sider/mine-poeng#myPointsCalculator.

 

10.2 Poeng kan brukes som hel eller delvis betaling mot gjeldende kvalifiserte billettpriser. Vi bestemmer hvilke priser og ruter som er kvalifisert for innløsning av poeng, og slike priser eller ruter kan til enhver tid endres i samsvar med punkt 14. En slik endring vil ikke påvirke bestillinger som allerede er gjort ved hjelp av poeng.

 

10.3 Poeng kan ikke innløses på kjøp om bord, medlemspriser, pakker og grupper, BusEmpty-produkter eller fraktbestillinger.

 

10.4 Poeng kan kun løses inn for bestillinger som gjøres direkte via vår nettside her https://www.stenaline.no/ eller kundeservice.

 

10.5 Poeng kan kun brukes av det aktuelle medlemmet og kan ikke overføres. Tredjeparter (f.eks. reisebyråer eller distributører) kan ikke opptjene poeng til fordel for en kunde.

 

10.6 Poeng kan ikke veksles inn i kontanter.

 

IV. Din rett til å avslutte medlemskapet

 

11. Slik avslutter du medlemskapet

 

11.1 Du kan når som helst avslutte medlemskapet ditt i klubben via medlemskontoen din eller ved å ringe vår kundeservice.

 

11.2 Se den viktige informasjonen nedenfor i punkt 13 om hva som skjer hvis du avslutter medlemskapet ditt på denne måten.

 

12. Vår rett til å avslutte medlemskapet eller legge ned klubben

 

12.1 Vi kan avslutte medlemskapet ditt i klubben og stenge medlemskontoen din uten forhåndsvarsel hvis:

 

a) du unnlater å overholde disse vilkårene på en betydelig eller vesentlig måte

b) du har gjort noe av følgende:

 

  • forårsaket betydelig forstyrrelse om bord på et av våre skip eller
  • har unnlatt å følge sikkerhetsinstrukser gitt av medlemmer av fartøyets mannskap, eller
  • du har unnlatt å overholde Stena Lines Etiske retningslinjer som du finner https://www.stenaline.no/juridisk/etiske-retningslinjer.

 

12.2 Hvis du ikke har overholdt disse vilkårene, kan vi kreve tilbake ethvert tilbud eller enhver fordel som er gitt etter at du har brutt dem, og du vil være ansvarlig for eventuelle tap vi lider som følge av ditt brudd på disse vilkårene i den grad det er tillatt i henhold til ufravikelig lov.

 

12.3 Vi kan når som helst avslutte eller trekke tilbake klubben, eller midlertidig suspendere den, av enhver gyldig kommersiell, juridisk eller driftsmessig grunn. Når dette skjer, vil vi prøve å gi deg så god beskjed som mulig. Hvis det ikke er mulig, vil vi gi deg minst tre (3) måneders varsel på forhånd for å gi deg en sjanse til å løse inn tidligere opptjente Rewards-poeng.

 

12.4 Se den viktige informasjonen nedenfor i punkt 13 om hva som skjer hvis vi avslutter medlemskapet ditt på denne måten.

 

13 Hva skjer hvis medlemskapet ditt avsluttes

 

13.1 Hvis vi avslutter eller suspenderer klubben i samsvar med punkt 12.3, har du minst tre måneder på deg fra datoen da klubben avslutter eller suspenderer klubben, til å løse inn ubrukte poeng (etter dette tidspunktet vil de gå tapt).

 

13.2 Med forbehold for punkt 13.1, vil du ikke kunne avslutte medlemskapet ditt i henhold til punkt 11 eller 12 når medlemskapet ditt har opphørt:

 

  1. bruke poeng
  2. tjene poeng
  3. bruke medlemskortet
  4. ha adgang til medlemskontoen

 

14. Vår rett til å endre vilkårene og/eller klubben

 

14.1 Vi kan når som helst gjøre endringer i disse vilkårene og/eller i klubben, inkludert, men ikke begrenset til, metoder for opptjening av poeng, hvordan poeng kan innløses og hvilke tilbud og fordeler som er tilgjengelige på et medlemskapsnivå. Vi har rett til å revidere disse vilkårene på årlig basis. Hvis det gjøres endringer, vil vi forsøke å gi deg så god beskjed som mulig, men ikke mindre enn tre (3) måneder i forveien. Vær oppmerksom på at eventuelle tredjepartstilbud vil være underlagt separate vilkår og betingelser med disse tredjepartene, og at disse vilkårene kan endres av disse tredjepartene fra tid til annen. Vi har ingen kontroll over slike endringer.

 

14.2 Det kan være behov for endringer av ulike årsaker, for eksempel:

 

  • hvis vi må gjøre en endring for å overholde en lov eller forskrift som gjelder for oss
  • i tilfeller der endringen gjør klubben bedre for deg, eller vi gjør disse vilkårene mer rettferdige for deg
  • for å beskytte deg eller oss mot svindel eller annen skadelig aktivitet fra tredjeparter
  • hvis måten systemene våre fungerer på er i endring, og dette betyr at vi har en god grunn til å gjøre endringer for å gjenspeile dette
  • for å justere verdien av poeng eller terskelverdier som følge av vesentlige makroøkonomiske endringer, for eksempel inflasjon som overstiger 3 % målt ved konsumprisindeksen (KPI), eller andre vesentlige økonomiske indikatorer

 

14.3 Slik fungerer det:

 

  • hvis vi endrer disse vilkårene og/eller klubben, vil vi alltid legge ut et varsel om endringene på nettstedet vårt: https://www.stenaline.no/juridisk
  •  hvis endringen ikke har noen reell innvirkning på deg eller måten klubben fungerer på, eller hvis endringen helt klart gjør klubben bedre for deg, vil endringen tre i kraft dagen etter at den er lagt ut på nett, og vi vil ikke kontakte deg separat
  • under alle andre omstendigheter vil vi, i tillegg til varselet nevnt ovenfor, sende deg et skriftlig varsel om endringen minst tre (3) måneder før endringen trer i kraft

 

14.4 Hvis du ikke er fornøyd med endringen, kan du avslutte din deltakelse i klubben slik det er tillatt i henhold til punkt 11.1. Hvis du ikke gjør dette før endringen trer i kraft, vil vi anta at du har godtatt endringen.

 

VI. Diverse

 

15. Konflikt

 

15.1 Disse vilkårene gjelder kun for ditt medlemskap i klubben. Våre forretningsvilkår for reiser gjelder for alle bestillinger du gjør for å reise med oss. Hvis det er noe i disse vilkårene som er uforenlig med Forretningsvilkår, skal posisjonen i Forretningsvilkår anser som korrekt og skal gjelde for din kontrakt med oss.

 

16. Begrenset erstatningsansvar

 

16.1 Vi er ansvarlige overfor deg for påregnelige tap og skader forårsaket av oss. Hvis vi ikke overholder disse vilkårene, er vi ansvarlige for tap eller skade du lider som er et forutsigbart resultat av at vi bryter denne kontrakten eller unnlater å utvise rimelig aktsomhet og dyktighet, men vi er ikke ansvarlige for tap eller skade som ikke er forutsigbar. Tap eller skade er påregnelig hvis det enten er åpenbart at det vil skje, eller hvis både du og vi visste at det kunne skje på det tidspunktet avtalen ble inngått.

 

16.2 Vi utelukker eller begrenser ikke på noen måte vårt ansvar overfor deg der det ville være ulovlig å gjøre det. Dette omfatter ansvar for dødsfall eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet eller uaktsomhet fra våre ansatte, agenter eller underleverandører, (og der skotsk lov gjelder, hvis slikt ansvar er forårsaket av et pliktbrudd), for bedrageri eller bedragersk uriktig fremstilling og for brudd på dine juridiske rettigheter.

 

16.3 Vi er ikke ansvarlige for forretningsmessige tap. Vi tilbyr kun klubben til individuelt og privat bruk. Hvis du bruker klubben til kommersielle, forretningsmessige eller videresalgsformål, har vi ikke noe ansvar overfor deg for tap av fortjeneste, tap av virksomhet, avbrudd i virksomheten eller tap av forretningsmuligheter.

 

16.4 Hvis vår tilbydelse av klubben blir forsinket eller påvirket av en hendelse utenfor vår rimelige kontroll, vil vi ta rimelige skritt for å minimere effekten av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, er vi ikke ansvarlige for forsinkelser som skyldes arrangementet.

 

17. Hvilke lover og domstoler gjelder for disse vilkårene?

 

17.1 Disse vilkårene er underlagt svensk lov. For klarhets skyld: Ingenting i disse vilkårene begrenser dine rettigheter som forbruker i henhold til de obligatoriske forbrukervernlovene som gjelder i landet der du bor. Hvis du er fast bosatt i Storbritannia eller Irland, er det britisk eller irsk lovgivning som gjelder, ellers er det svensk lovgivning som gjelder.

 

17.2 Du kan anlegge sak mot oss i forbindelse med disse vilkårene og klubben ved svenske domstoler eller ved domstolene i det landet der du bor. På samme måte kan vi reise sak mot deg ved svenske domstoler eller domstolene i det landet der du bor.

 

For å unngå tvil: Disse vilkårene og betingelsene begrenser ikke dine rettigheter som forbruker i henhold til obligatoriske forbrukervernlover som gjelder i det landet der du bor.