Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?

Debet- og kredittkort

Bestiller du på nett eller betaler på kontaktsentre og terminaler hos oss, tar vi følgende bankkort:

 

  • Visa
  • Mastercard 
  • Maestro      
  • JCB            
  • UnionPay    

 

Extra-poeng

Er du medlem av Extra og har poeng som du får bruke som betaling, ser du poengenes verdi når du betaler. Du velger så om du vil trekke fra dette beløpet og betale en eventuell restsaldo med en annet betalingsmetode.

Les mer om Extra, en klubb for gode kunder.

 

 

Sembo, et gavekort

Sembo er gavekort som brukes til betaling. Du bare taster inn din kupongens unike kode i panelet som dukker opp. Hvis gavekortet ikke dekker hele beløpet, velger du en annen betalingsmetode for å fullføre bestillingen.

 

 

Kontanter

Vi tar kontanter (bare lokal valuta) på Stena Lines kontaktsentre, men det lønner seg å bestille billetten på nett fremfor å gjøre det per telefon eller ved personlig fremmøte.

 

 

Norge / Sverige

Captum

Vi sender også ut en faktura og tilbyr betaling i avdrag i samarbeid med Captum Group AB. Vil du betale på faktura eller i avdrag, må du være minst 18 år, være registrert i Sverige eller Norge og bli godkjent i kredittsjekken på kjøpstidspunktet.

 

Du leser mer om Captums tjenester i koblingene under.

 

Norge

Sverige

 

 

Danmark

MobilePay

Du får betalt med MobilePay på telefonen.

 

 

Storbritannia/Irland

Tesco Clubcard Partner Codes

På visse ruter får du bruke Tesco Clubcard Partner Code. 

PayPal

Du kan også betale med PayPal, et nettbasert betalingssystem som lar deg sende og motta penger over hele verden.

 

 

Tyskland

PayPal

Du kan også betale med PayPal, et nettbasert betalingssystem som lar deg sende og motta penger over hele verden.

 

 

Polen

Przelewy24

Vi tilbyr bankoverføring på nett via Przelewy24.

 

 

Latvia / Litauen

Bankoverføring

På våre latviske og litauiske nettsteder kan du velge å betale for bestillingen din med bankoverføring.

Velg helt enkelt dette alternativet på betalingstrinnet, så vil en faktura bli sendt til deg på e-post innen én virkedag. Full betaling må gjøres innen den datoen som er angitt på fakturaen via bankoverføring.

 

Merk:

  1. Fakturaen sendes ut innen første virkedag på e-post. Fakturaer utstedes ikke hvis bestillingen er gjort innen 72 timer før reisen. Hvis faktura likevel fortsatt er ønskelig, kontakter du oss via e-post på info.lt@stenaline.com eller på telefon: +370 46 310 561.
  2. Bankoverføring er ikke mulig for bestillinger der Extra-poeng har blitt brukt som betaling.
  3. Bankoverføring er ikke mulig for bestillinger der det er valgt delbetaling.
  4. Hvis betalingen ikke gjøres innen den angitte datoen, vil bestillingen kanselleres.
  5. For eventuelle endringer som må gjøres i bestillingen, kontakter du oss på info.lt@stenaline.com eller på telefon: +370 46 310 561.

 

 

Nederland

 

iDEAL

Vi tilbyr bankoverføring på nett via iDEAL.

 

Klarna

Betal med Klarna – Begynn reisen nå og betal senere, i avdrag eller umiddelbart med Klarna Payments. Det er enkelt, sikkert og gir deg kontroll over dine betalingspreferanser.