Finn pris & book

Spørsmål FØR reisen


Hvilke gebyrer har Stena Line?

Dette er de gebyrene vi har:

 

Ekspedisjonsgebyr kr 150.-.
- gjelder bestilling av reise per telefon. Det er selvfølgelig gratis å bestille fra hjemmesiden.

 

Endringsgebyr for StenaCruise kr 75,-.
– gjelder endring på StenaCruise, alle endringer bortsett fra oppgradering av lugar eller merkjøp av mat.

 

Navneendringsgebyr kr 50,- per navn.

 

Endringsgebyr på economy bilpakke kr 500,-.

 

Kanselleringsgebyr kr 30,-.

– ved avbestilling inntil 24 timer før er det et gebyr på kr 30,- for Flexi og Premium.

– Flexi-billetter: ved avbestilling mellom 24 og 2 timer før må du betale 50% av beløpet eller minimum kr 30,-.

– Premium-billetter: avbestilling frem til 2 timer før avreise kr 30,-. Mindre enn 2 timer før avreise gis ingen refusjon.
Ved kansellering av StenaCruise refunderes ikke noe av beløpet.

 

Utsendelsesgebyr kr 40,-.
-gjelder når kunden vil ha reisebevis tilsendt

 

Miljøtillegget er kr 20,- for voksne og kr 10,- for barn.
Miljøavgift er et gebyr pålagt oss av staten for å bedre miljøet eller redusere skade på miljøet ved å påvirke forbruksmønsteret gjennom å gjøre miljøskadelige produkter dyrere, dirigere forbruket over til mindre miljøskadelige varianter, eller sikre innsamling av miljøskadelige produkter etter bruk eller avgifter lar forurenseren betale for de skadene de påfører miljøet.

 

Passasjegebyret 

Passasjegebyret er en særavgift pålagt oss av Oslo kommune gjennom Oslo Havn. Passasjeravgiften skal bare dekke kommunens særskilte kostnader til passasjerbekvemmeligheter.
Som passasjerbekvemmeligheter regnes ventehaller og toaletter, spesielle ombord- og ilandstigningsramper, sikrede gangarealer for passasjerer og andre innredninger som er anskaffet eller bygget spesielt for passasjerene.