Finn pris & book

Spørsmål og svar om nettbestilling


Hva koster avbestillingsbeskyttelse?

Vi anbefaler at du bestiller avbestillingsbeskyttelse når du bestiller din reise.

Den dekker dine reisekostnader dersom du må avbestille din reise grunnet sykdom eller ulykke.


Avbestillingsbeskyttelsen kan bare legges på i det du bestiller din reise. Det er ikke mulig å legge til eller fjerne denne fra en eksisterende bestilling.
 

Priser:

Avbestillingsbeskyttelse for EFP og annen fergetransport: kr 55,- per person

Avbestillingsbeskyttelse for minicruise: 50,- per person*


*Avbestillingsbeskyttelsen gjelder for alle som er med på reisen. Det er dessverre ikke mulig å velge denne bort eller bestille kun for noen , men kun samme antall som antall reisende.

 

Hva dekker Avbestillingsbeskyttelsen?

Avbestillingsbeskyttelsen er gyldig når den er fullt betalt.

1)   Den dekker kostnader for reisen dersom personene på bestillingen ikke kan gjennomføre reisen grunnet dødsfall eller plutselig sykdom som har oppstått etter at avbestillingsbeskyttelsen er bestilt.


2)    Den dekker også de omstendighetene der en reise ikke kan gjennomføres grunnet brann eller innbrudd i ditt hjem tidligst to dager før avreise, eller når den forsikrede har vært innblandet i en trafikkulykke på vei til havnen.


Avbestillingsbeskyttelsen gjelder for den/de forsikrede passasjerene på bestillingen samt for nærmeste familie. (ektefelle eller samboer, foreldre/svigerforeldre, barn, barnebarn, søsken, svoger/svigerinne).


Avbestillingsbeskyttelsen omfatter bestillinger/reiser på alle Stena Line sine linjer, som normalt sett ville medføre avbestillingskostnader i henhold til våre allmenne booking-vilkår.


Avbestillingsbeskyttelsen dekker ikke omstendigheter som inntreffer etter at den første fergereisen i bookingen er gjennomført (dvs. når utreisen er i gang, kan ikke avbestillingsbeskyttelsen benyttes lengre)

 

Kansellering av bestillingen

Bestillingen skal avbestilles senest 1 dag etter at sykdom eller ulykke har inntruffet (se pkt 1 & 2 over). Avbestillingen må gjøres online eller på telefon 02010 (tastevalg 1) før avreisedato. For å få refundert beløpet, må man sende gyldig dokumentasjon til Stena Line. Legeerklæring ved sykdom, dødsattest ved død, og politianmeldelse ved brann eller ulykke.  (se pkt. 2 over). Kostnader for slik dokumentasjon må betales av den forsikrede.


Gyldig dokumentasjon må sendes til Stena Line senest 10 dager etter at bestillingen har blitt kansellert, til følgende adresse:


Postboks 764, Sentrum  
0106 Oslo  
Norway


Så fort gyldig dokumentasjon er registrert hos oss, vil beløpet tilbakebetales til kunden. Kostnader for avbestillingsbeskyttelse, bestillingsavgifter og kredittkortavgifter, samt eventuelle andre avgifter som er knyttet til bestillingen, tilbakebetales ikke.